loading
  • Corsa szóstej generacji: do 337 kilometrów elektrycznego zasięgu (WLTP1)
  • Moc: 100 kW (136 KM) w każdej Corsie‑e
  • Bezpieczeństwo aktywne: w tym aktywny asystent pasa ruchu i ostrzeżenie przed najechaniem na pojazd poprzedzający
  • Świet(l)ny pomysł: matrycowe reflektory IntelliLux LED® po raz pierwszy w segmencie popularnych małych samochodów
  • Nagrody i tytuły: „Best Buy Car of Europe” od AUTOBEST, „Connected Car Award” od grupy Auto Bild, „Samochód służbowy roku”

Rüsselsheim/Warszawa. Opel Corsa demokratyzuje elektryczną mobilność. W zupełnie nowej, szóstej generacji modelu Corsa niemiecki producent po raz pierwszy oferuje zasilaną akumulatorami wersję elektryczną o zasięgu do 337 kilometrów (WLTP1).

Corsa-e Edition jest już wyposażona w automatyczną i zdalnie sterowaną klimatyzację, elektryczny hamulec postojowy, bezkluczykowy system uruchamiania silnika, system multimedialny z radiem i 7‑calowym ekranem dotykowym kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto oraz cyfrowy kokpit. Dopłaty nie wymagają również, między innymi, alarm przedkolizyjny z funkcjami hamowania awaryjnego i rozpoznawania pieszych, aktywny asystent pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych i tempomat. Wyższa wersja wyposażenia nosi nazwę Elegance. Corsa‑e Elegance zaspokoi niemal wszystkie oczekiwania. W tym przypadku do wyposażenia standardowego należą także reflektory EcoLED, 16‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu oraz obszyta skórą kierownica. Nowa generacja Corsy jest także jednym z najlepiej wyposażonych samochodów pod względem bezpieczeństwa w swoim segmencie.

Imponujące osiągi: moc 100 kW (136 KM) i zasięg do 337 km (WLTP)1

W nowej Corsie‑e zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu napędu elektrycznego. Przy zasięgu do 337 km według WLTP1 pięciomiejscowa Corsa‑e jest samochodem, z którego można swobodnie korzystać na co dzień. Akumulator o pojemności 50 kWh można naładować w 80 procentach nawet w ciągu 30 minut. Corsa‑e może być ładowana na wszystkie możliwe sposoby: z ładowarki naściennej Wallbox, na stacji szybkiego ładowania lub przez kabel z domowego gniazdka. Akumulator jest objęty gwarancją na 8 lat/160 000 kilometrów.

Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy: Normal, Eco i Sport. Tryb Sport zwiększa elastyczność i dynamikę przy umiarkowanej utracie zasięgu. W trybie Eco Corsa‑e wykorzystuje zapas energii bardziej efektywnie.

Układ napędowy Corsy‑e pozwala na maksymalną przyjemność z jazdy bez emisji spalin. Dzięki mocy 100 kW (136 KM) i dostępnych natychmiast 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego samochód wyróżnia się elastycznością, zwrotnością i dynamicznymi osiągami. Corsa‑e przyspiesza od 0 do 50 km/h w zaledwie 2,8 sekundy, a do 100 km/h rozpędza się w 8,1 sekundy, dorównując pod tym względem samochodom sportowym. Prędkość maksymalna wynosi 150 km/h i jest ograniczona elektronicznie.

O dynamice Corsy‑e decyduje nie tylko synchroniczny silnik elektryczny ze stałymi magnesami, ale także jej sportowa stylistyka, przy zachowaniu kompaktowych wymiarów zewnętrznych poprzednich generacji. Corsa o długości 4,06 metra jest zwrotnym, praktycznym i dobrze rozplanowanym pięciomiejscowym samochodem. Zoptymalizowane pod względem aerodynamicznym koła nie tylko świetnie się prezentują, ale także przyczyniają się do poprawy efektywności pojazdu. Linia dachu nawiązuje do sylwetki coupé — została obniżona o 48 mm w porównaniu z poprzednim modelem, co jednak nie wpłynęło na ilość miejsca nad głową. Kierowca siedzi 28 mm niżej. Nisko położony środek ciężkości sprzyja właściwościom jezdnym i dynamice. Samochód elastycznie i zdecydowanie reaguje na polecenia kierowcy, dostarczając przyjemności z jazdy. Wśród opcji wyposażenia znajduje się nawet skórzana tapicerka.

Do ogrzewania i schładzania wnętrza Corsy‑e zastosowano pompę ciepła. Takie rozwiązanie jest bardziej wydajne w porównaniu z konwencjonalnym układem ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, ponieważ pobiera mniej energii z akumulatora, co przekłada się na większy zasięg.

Przede wszystkim bezpieczeństwo: matrycowe reflektory IntelliLux LED®, czujnik martwego pola i system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający

W Corsie‑e debiutują technologie i systemy wspomagające kierowcę spotykane częściej w wyższych segmentach rynku. Jednym z przykładów są adaptacyjne, nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED®, które firma Opel po raz pierwszy oferuje w segmencie małych samochodów. Osiem elementów LED, sterowanych przednią kamerą wysokiej rozdzielczości najnowszej generacji, nieustannie dostosowuje wiązkę światła do sytuacji w ruchu drogowym i warunków otoczenia. Corsa‑e może być także opcjonalnie wyposażona w szczególnie wydajne reflektory EcoLED zużywające nawet o 80 procent energii mniej w porównaniu z żarówkami halogenowymi bez uszczerbku dla intensywności światła. Wręcz przeciwnie — dzięki specjalnej konstrukcji odbłyśników reflektory LED zamieniają noc w dzień.

Zaawansowane systemy wspomagające prowadzenie pojazdu zapewniają wymiernie wyższy poziom bezpieczeństwa. Dzięki nowej przedniej kamerze system rozpoznawania znaków drogowych „zauważa” teraz więcej informacji, w tym znaki wyświetlane na tablicach diodowych. Na ekranie zestawu wskaźników podawane są również informacje o ograniczeniach prędkości zapisanych w systemie.

Nowa Corsa może także zostać po raz pierwszy wyposażona w radarowy aktywny tempomat oraz system czujników Flank Guard. Corsa-e posiada również funkcję aktywnego asystenta pasa ruchu, który dokonuje łagodnej korekty toru jazdy, w przypadku opuszczenia przez samochód pasa ruchu bez wiedzy kierowcy. System utrzymuje także pojazd pośrodku pasa ruchu. Adaptacyjny tempomat pilnuje zadanej odległości od pojazdu poprzedzającego, wykorzystując do tego radar i obraz z kamery. Dodatkową funkcją systemu jest wspomaganie jazdy w korku ulicznym poprzez samoczynne hamowanie nawet do pełnego zatrzymania i jazdę za pojazdem poprzedzającym. Dostępny jest również system monitorowania martwego pola oraz szereg asystentów parkowania.

Systemy multimedialne, usługi „OpelConnect” oraz aplikacja „myOpel”

Nowe systemy multimedialne — w tym Multimedia Navi z 7‑calowym kolorowym ekranem dotykowym oraz flagowy Multimedia Navi Pro z 10‑calowym ekranem — zapewniają kompleksową łączność kierowcy i pasażerom. Corsa‑e oferuje również nową usługę OpelConnect. O spokój kierowcy i pasażerów pomagają zadbać również inne przydatne funkcje, takie jak Nawigacja Online2 z informacjami o ruchu drogowym dostarczanymi w czasie rzeczywistym, bezpośrednie połączenie z pomocą drogową oraz system eCall. Za pomocą sterowania e-Funkcji zdalnych i aplikacji „myOpel” na smartfona klienci mogą sprawdzać stan naładowania akumulatora, ustawiać czas ładowania lub programować temperaturę wnętrza jeszcze przed rozpoczęciem jazdy.

 

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

 

1 Zasięg ustalono według procedury testowej WLTP (rozporządzenie (WE) nr 715/2007, rozporządzenie (WE) nr 2017/1151). Rzeczywisty zasięg może się różnić w zależności od codziennych warunków i takich czynników, jak indywidualny styl jazdy, charakterystyka trasy, temperatura zewnętrzna, a także korzystanie z ogrzewania i klimatyzacji oraz funkcji wstępnego rozgrzewania lub schładzania wnętrza na postoju.

2 Usługi Nawigacji Online są bezpłatne przez pierwsze 36 miesięcy po aktywacji. Później pobierana jest opłata.

Do góry