loading
  • Dostępna: wszystkie wersje można już zamawiać na polskim rynku
  • Dla każdego: zaawansowane silniki spalinowe, a także wariant w pełni elektryczny
  • Do wyboru: cztery wersje wyposażenia, w tym usportowiona GS Line i komfortowa Elegance
  • Innowacyjna: adaptacyjne matrycowe reflektory IntelliLux LED®, ośmiobiegowa przekładnia automatyczna i zaawansowane systemy wspomagające kierowcę
Nowa Corsa

Rüsselsheim/Warszawa. Dokładnie miesiąc po debiucie w pełni elektrycznej wersji miejskiego bestsellera marki Opel, firma rozpoczyna przyjmowanie zamówień na polskim rynku na nowego Opla Corsę z klasycznymi silnikami spalinowymi. Oprócz w pełni elektrycznej Corsy-e, którą już można zamawiać, dostępne są również samochody z silnikami benzynowymi i wysokoprężnym w wersji Edition, Elegance i usportowionej GS Line.

Opel Corsa szóstej generacji będzie dostępny z zupełnie nową gamą silników, oferującą klientom idealną równowagę między efektywnością a przyjemnością z jazdy. W porównaniu z obecnymi jednostkami napędowymi, nowe silniki cechuje znacznie zmniejszone zużycie paliwa i ograniczenie emisji spalin przy zachowaniu podobnej mocy. Klienci będą mieli do wyboru gamę ekonomicznych silników benzynowych i wysokoprężnych o mocy od 55 kW (75 KM) do 96 kW (130 KM). Wszystkie opcje napędu cechują się umiarkowanym spalaniem i dostarczają wiele przyjemności z jazdy (zużycie paliwa według NEDC[1]: cykl miejski 5,4–3,7 l/100 km; cykl pozamiejski 4,1–2,9 l/100 km; cykl mieszany 4,6–3,2 l/100km, 105–85 g/km CO2; zużycie paliwa według WLTP[2]: cykl mieszany 6,4–4,0 l/100 km, 144–104 g/km CO2; wszystkie dane mają charakter wstępny). Model Corsa, w zależności od wersji silnikowej, jest dostępny z pięciobiegową lub sześciobiegową przekładnię manualną, a także w wariancie z ośmiobiegową przekładnią automatyczna o wysokiej kulturze pracy.

„Nowy Opel Corsa to zaawansowany technologicznie, bardzo elegancki samochód miejski o sportowej stylistyce. Polskim klientom, w bardzo konkurencyjnych cenach, oferujemy cztery wersje wyposażenia oraz szeroki wybór jednostek napędowych, w tym wersję w pełni elektryczną. Jestem przekonany, że nowa Corsa ma wszelkie atuty, aby odnieść rynkowy sukces.” — powiedział dyrektor marki Opel w Polsce, Grzegorz Handzlik.

Nowa Corsa oferowana będzie w czterech wersjach wyposażenia. W wersji podstawowej oferowanej z silnikiem 1.2 o mocy 55 kW (75 KM)[3] dostępna jest już od 49 990 zł (cena brutto w Polsce z podatkiem VAT). Nawet w wersji podstawowej nowa Corsa ma wiele rozwiązań technicznych i dodatków zwiększających komfort i bezpieczeństwo. Systemy wspomagające obejmują na przykład system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający, tempomat z ograniczeniem prędkości, asystenta pasa ruchu i rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości. Wersje powyżej podstawowej, trzy linie wyposażenia skierowane są do różnych grup klientów o odmiennych oczekiwaniach. W wersji Edition dodano najpopularniejsze opcje wyposażenia dodatkowego, wyposażenie w Corsie Elegance ma zapewnić jak największy komfort, a Corsa GS Line oferuje dodatkowe elementy akcentujące sportowy charakter samochodu. Takie podejście do wersji wyposażenia, które po raz pierwszy zastosowane jest w modelu Corsa, wkrótce obejmie również inne modele Opla.

W nowej Corsie Opel oferuje technologie i systemy wspomagające, które klienci znają tylko z pojazdów wyższych klas. Jednym z przykładów są adaptacyjne, nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED®, które firma Opel po raz pierwszy oferuje w segmencie małych samochodów. Osiem elementów LED, sterowanych przednią kamerą wysokiej rozdzielczości najnowszej generacji, nieustannie dostosowuje wiązkę światła do sytuacji w ruchu drogowym i do warunków otoczenia.

Najnowocześniejsze systemy wspomagające, takie jak system rozpoznawania znaków drogowych lub radarowy tempomat adaptacyjny oraz sterowany czujnikami system ochrony bocznej, oferują zauważalne wzmocnienie bezpieczeństwa. Ten ostatni system ostrzega o zagrożeniu zetknięcia boków samochodu z przeszkodami (np. słupkami, ścianami) podczas manewrów wykonywanych z prędkością poniżej 10 km/h. W ofercie znajduje się również system monitorowania martwego pola oraz różne systemy wspomagające parkowanie — od pilota parkowania aż po panoramiczną kamerę cofania 180°. Corsa po raz pierwszy jest też dostępna z asystentem pasa ruchu. Jeżeli system wykryje niezamierzoną zmianę pasa ruchu, ostrzega on kierowcę migającą kontrolką i wibracjami kierownicy zachęcającymi do korekty toru jazdy (więcej informacji o szerokiej gamie systemów wspomagających kierowcę Corsy nowej generacji podano tutaj).

Oferta rozwiązań multimedialnych w nowej Corsie obejmuje m.in. systemy Multimedia i Multimedia Navi z 7–calowym kolorowym ekranem dotykowym oraz flagowy Multimedia Navi Pro z 10‑calowym ekranem dotykowym wysokiej rozdzielczości. Ponadto w Corsie jako opcja dostępna będzie także nowa usługa telematyczna „OpelConnect”. Navigation Online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym i aktualnymi cenami paliwa oraz bezpośrednie połączenie z pomocą drogową w razie awarii i połączeniami alarmowymi sprawiają, że dla kierowców i pasażerów podróże stają się jeszcze bardziej relaksujące.

Nowa Corsa

Nowa Corsa

Nowa Corsa

Nowa Corsa

 

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

 

[1] Wartości zużycia paliwa i emisji CO2 ustalono według nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (rozporządzenie UE 2017/948), a poszczególne wyniki przeliczono na wartości NEDC w celu umożliwienia porównań z innymi pojazdami. Najnowszych informacji można zasięgnąć u dealerów. Wartości te nie uwzględniają w szczególności warunków eksploatacji, warunków jazdy ani wyposażenia dodatkowego oraz mogą różnić się w zależności od rozmiaru opon.

[2] Podane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 odpowiadają homologacji WLTP (rozporządzenie UE 2017/948). Od 1 września 2018 r. nowe pojazdy podlegają homologacji według światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP), która jest nową, bardziej realistyczną procedurą badania zużycia paliwa i emisji CO2. WLTP w pełni zastępuje nowy europejski cykl jazdy (NEDC), który był poprzednio stosowaną procedurą badań. Z uwagi na bardziej realistyczne warunki testów zużycie paliwa i emisja CO2 zmierzone w cyklu WLTP w wielu przypadkach są wyższe w porównaniu z wartościami zmierzonymi według NEDC. Zużycie paliwa i emisja CO2 mogą się różnić w zależności od standardowego i dodatkowego wyposażenia pojazdu oraz rozmiaru opon.

[3] Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg NEDC wynosi 4,1 l/100 km (wstępne wartości zużycie paliwa według NEDC: cykl miejski 4,9–4,8 l/100 km; cykl pozamiejski 3,7 l/100 km; cykl mieszany 4,1 l/100 km, 94–93 g/km CO2; zużycie paliwa według WLTP: cykl mieszany 6,1­–5,3 l/100 km, 136­–119 g/km CO2).

Do góry