loading

Grupa PSA, twórca segmentu kombivanów, wprowadza nową generację samochodów pod markami Peugeot, Citroën i Opel/Vauxhall

  • Grupa PSA kontynuuje ofensywę produktową zgodnie z przyjętą strategią Core Model w ramach planu Push to Pass
  • Jeden wspólny program rozwojowy dla trzech różnie pozycjonowanych modeli zgodnie ze strategią marek Peugeot, Citroën i Opel/Vauxhall
  • Nowa platforma opracowana na bazie EMP2 i montowana w dwóch zakładach produkcyjnych: w Vigo w Hiszpanii i w Mangualde w Portugalii

Grupa PSA, jest prekursorem i liderem o ugruntowanej pozycji w Europie w segmencie kombivanów. Dzięki nowej ofercie chce wzmocnić swoją pozycję lidera. Oferta ta nabiera nowego wymiaru, ponieważ obejmuje trzy modele nowej generacji, które przynależą do marek o różnej tożsamości.

Oferta została opracowana w ramach wspólnego programu rozwojowego. Celem było zwiększenie efektywności inwestycji i zasobów potrzebnych na rozwój nowego modelu, który spełni oczekiwania i potrzeby użytkowe klientów.

Na potrzeby trzech modeli opracowano nową platformę podłogową. W segmencie kombivanów będzie ona wyznacznikiem nowych standardów pod względem wydajności, zwrotności, komfortu i bezpieczeństwa.

Nowe modele opracowane na bazie platformy EMP2 są napędzane najnowszymi zespołami napędowymi i wyposażone w najnowszej generacji systemy wspomagające prowadzenie. Nowe modele Grupy to najlepsza oferta na rynku kombivanów pod względem zalet użytkowych, przestronności, możliwości zmiany aranżacji wnętrza, a także pojemności bagażnika. Nowe modele będą oferowane w dwóch długościach nadwozia oraz w wersji 5- i 7-miejscowej, co pozwoli spełnić wszelkie potrzeby użytkowników kombivanów.

Stylistyka nadwozia nowych kombivanów zwraca uwagę doskonałymi proporcjami i dynamiką. Krótka, wysoko umieszczona maska tworzy wrażenie kompaktowej i nowoczesnej bryły, a także solidności konstrukcji i bezpieczeństwa. Jednocześnie każdy model zachowuje odmienną, typową dla swojej marki stylistykę.

Modele odróżniają się również stylem wnętrza kabiny wpisującym się w kanony stylistyczne każdej z marek.

Każda z marek zaprezentuje w najbliższych dniach swoje nowe modele.

Modele czterech marek będą produkowane w zakładach w Vigo (Hiszpania) i w Mangualde (Portugalia).

Za kilka miesięcy przedstawione zostaną wersje dostawcze samochodów.

Z tej okazji wiceprezes zarządu ds. programów i strategii, Olivier Bourges, powiedział: „Dzięki tym nowym, konkurencyjnym modelom zaproponujemy naszym klientom nową generację kombivanów, która wyróżnia się stylistyką i wyposażeniem. To również konkretny przykład realizacji planu Push to Pass: w jednej platformie przedstawiamy bardzo różne modele, które doskonale reprezentują DNA każdej z marek.”

Do góry